top of page
  • אושרת אביחצירה פרזם Oshrat Avi

Washington D.Cשלושה ימים בוושינגטון הבירה

וושינגטון בירת ארה"ב היא עיר יפיפייה ומרתקת. מבנים מרשימים, אתרי הנצחה וזיכרון, היסטוריה ומורשת לצד מספר רב של מוזיאונים חשובים ומגוונים הופכים אותה ליעד פופולרי בקרב תושבי המדינה, כמו למיליוני תיירים מרחבי העולם כולו. סיור של שלושה ימים בעיר בהחלט מספק ובשל המבנה שלה בה רוב האתרים החשובים ממוקמים בלב העיר הנקרא ה- Mall קל מאוד להתמצא בה.

צילום כל התמונות בכתבה: אושרת אביחצירה פרזם

את הסיור שלי בעיר התחלתי מהבית הלבן. בחרתי בסיור במרכז המבקרים של הבית הכי מפורסם בעולם. במהלך הסיור ראיתי מוצגים מתוך הבית המשקפים היסטוריה של המשפחות הנשיאותיות שגרו בבית הלבן, אירועים חברתיים והקשרים עם מנהיגי העולם והתקשורת. חלק מרתק נוסף הוא הארכיטקטורה, הריהוט וכלי החרסינה המפורסמים. התצוגה כללה גם סרט וידיאו שנותן זווית אחרת על הבית המפורסם בעולם. בהחלט מומלץ לבקר בו.

כתובת The White House 1450 Pennsylvania Avenue, N.W

אנדרטת וושינגטון - המונומנט שהפך גם הוא לסמל היכר של העיר הוא אובליסק שיש שתוכנן ע"י האדריכל רוברט מילס בשנת 1840 נבנה לזכרו של הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון . בשל גובהו הוא מבצבץ כמעט מכל מקום בעיר.

אנדרטת מלחמת העולם השנייה שנחנכה ע"י ג'ורג' בוש הבן בשנת 2004 לזכר הלוחמים שנפלו במלחמה. האנדרטה המרשימה ממוקמת בקצה המזרחי של בריכת ההשתקפות ממול אנדרטת לינקולין ומערבית לאנדרטת וושינגטון.

החלק המרהיב בסיור היה ההליכה לצד ברכת ההשתקפות שמאחורי אנדרטת וושינגטון – המונומנט ומאחוריו בקטן בניין הקפיטול ולפני אנדרטת לינקולן משני ציידי עצים. הקור העז שהיה והגיע ל- 8- מעלות לא פגם בהנאה הרבה של הליכה מול היופי הזה.

אנדרטת אברהם לינקולן הנשיא ה-16 של ארה"ב הנחשב לאחד האישים המשפיעים ביותר על תולדות ארה"ב וזכור כנשיא שביטל את העבדות האנדרטה המפורסמת נחנכה בשנת 1874 .

את היום שהתחלתי בבוקר בבית הלבן סיימתי עם ערב בבניין הקפיטול – בית המחוקקים הבניין המרשים הפך לסמל היכר של העיר ושל אמריקה כולה. הבניין מרשים ביופיו ובפאר שלו בכל שעות היום וגם בלילה.

מתוך המוזיאונים הרבים והחשובים שיש לעיר וושינגטון להציע אני בחרתי לבקר בשלושה שאותי הכי עינינו:

מוזיאון השואה US Holocaust Memorial Museum- מוזיאון חשוב לזכר השואה נחשב לאחד הטובים בעולם. כמובן שמוזיאון יד ושם בירושלים נחשב במקום הראשון בשל המחקר המקיף, אוסף הפרסומים, ההנצחה והתיעוד. אך המוזיאון לזכר השואה בוושינגטון חשוב בשל מיקומו, מיליוני מבקרים בשנה בעיר מגיעים גם למוזיאון חשוב זה ונחשפים אולי לראשונה בחייהם לזוועות שואת היהודים במלחמת העולם השנייה. המוזיאון בנוי מארבע קומות ומוצגים בו החיים היהודים לפני השואה ובמהלכה. עדויות, מסמכים, צילומי וידאו וקיר תמונות כולם יחד עושים עבודה עוצמתית המשאירה חותם בכל מי שמבקר במוזיאון.

המוזיאון הלאומי לאומנות National Gallery of Art- מוזיאון אומנות חשוב מאוד המכיל יצירות אומנות מהמאה ה-13 ועד אומנות מודרנית בת זמננו. האוסף המרשים עם יצירות אומנות מהחשובות בעולם של גדולי האומנים בעולם.

צילום: אושרת אביחצירה פרזם

אחת היצירות החשובות ביותר באוסף הוא "ג'ינברה דה בנצ'י של לאונרדו דה וינצ'י הנחשב ל"מונה ליזה" של האמריקאים.

ג'ינברה דה בנצ'י של לאונרדו דה וינצ'יWashington D.Cצילום: אושרת אביחצירה פרזם

זכיתי לראות תערוכה אורחת, מקיפה, של האומן ההולנדי יאן ורמיר שהידוע מבין יצירותיו הוא הציור "נערה עם עגיל פנינה" 1665. תערוכה המתארת נשים העסוקות בחיי היום יום שלהן בביתן. התערוכה עוצרת נשימה. אין גבול ליופי.

מוזיאון התנך- Museum of the Bible מוזיאון חדש שנפתח בחודש נובמבר 17 מוזיאון מקיף ומרשים על ההיסטוריה של הספר החשוב בעולם התנ"ך. המוזיאון מחולק לשש קומות ומכיל אוסף של למעלה מארבעים אלף פרטים , טקסטים וחפצים עתיקים. קומה אחת מוקדשת לסיפורי התנ"ך ובעזרת מייצג מולטימדיה מעביר בדרך חווייתית את הדמויות והאירועים של הסיפורים התנכיים. בקומה האחרונה מוצגת ההשפעה שיש לתנך עד ימינו בכל נושאי החיים: רפואה, מדעים, אומנות, קולנוע, מוזיקה, אופנה ועוד. המוזיאון מתאים לכל המשפחה, גם ילדים ימצאו בו עניין רב בעיקר במייצג על סיפורי התנך.

bottom of page